Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 1. sayfa 1 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 2. sayfa 2 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 3. sayfa 3 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 4. sayfa 4 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 5. sayfa 5 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 6. sayfa 6 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 7. sayfa 7 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 8. sayfa 8 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 9. sayfa 9 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 10. sayfa 10 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 11. sayfa 11 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 12. sayfa 12 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 13. sayfa 13 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 14. sayfa 14 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 15. sayfa 15 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 16. sayfa 16 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 17. sayfa 17


Casio FX-82ES HESAP MAKİNESİ Hesap Makinesi

                             CASIO Bilimsel Hesap Makinesi Kullanma Kılavuzu

◄ ve ► tuşlarını kullanarak vektörün elementlerini görmek için vektörü hareket ettirebilirsiniz. Vektör 
ekranından çıkmak için AC tuşuna basınız.
• Vektör Elementlerinin Düzenlenmesi
SHIFT VCT 2 (Edit) tuşlarına basınız, sonra vektörün elementlerini düzenlemek üzere bir ekran 
görüntülemek için düzenlemek istediğiniz vektörün ismini (A,B,C) belirleyin.
• Vektörlerin Toplanmasi Ve Çikartilmasi
Vektörleri toplamak ve çıkarmak için aşağıdaki işlemleri yapınız.

Örnek: Vektör A= (1 -2 3)’yı Vektör B=( 4 5 -6)’ya eklemek için. (Sonuç: ( 5 3 -3)).

(3 boyutlu Vektör A)               SHIFT VCT 1 (Dim) 1 (A) 3 =
(Element girdisi)                                   1 = (-) 2 = 3 = AC
(3 boyutlu Vektör B)               SHIFT VCT 1 (Dim) 2 (B) 3 =
(Element girdisi)                                4 = 5 = (-) 6 = AC
(VctA + VctB)                         SHIFT VCT 3 (Vct) 1 (A) +
                                      SHIFT VCT 3 (Vct) 2 (B) =
• Farklı boyutlardaki vektörleri tanımlarsanız, yukarıdaki işlemde bir hata oluşur.

• Bir vektörün skaler çarpiminin hesaplanmasi
Bir vektörün skaler çarpımını(sabit çarpım) bulmak için aşağıdaki işlemleri yapınız.
• Örnek: Vektör C'yi = (-7.8 9) 5 ile çarpmak için. (Sonuç: (-3945))

(2 boyutlu Vektör C)               SHIFT VCT 1 (Dim) 3 (C) 2 =
(Element girdisi)                                  (-) 7 • 8 = 9 = AC
(5xVctC)                   5 x SHIFT VCT 3 (Vct) 3 ( C ) =

• İki vektörün iç çarpiminin hesaplanmasi
İki vektörün iç çarpımını(•) bulmak için aşağıda anlatılan işlemleri yapınız.
•             Örnek:                Vektör         A        ve       Vektör          B'nin       çarpımını          bulmak          için 
(Sonuç : -24)

(VctA•VctB) SHIFT VCT 3 (Vct) 3 ( C) =
                           SHIFT VCT ► 1 (Dot)
                   SHIFT VCT 3 (Vct) 2 (B) =

• Farklı boyutlardaki vektörleri tanımlarsanız, yukarıdaki işlemde bir hata oluşur.

• İki vektörün diş çarpiminin bulunmasi
İki vektörün dış çarpımını bulmak için aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.
• Örnek: Vektör A ve Vektör B'nin dış çarpımının bulunması. (Sonuç: (-3, 18, 13))

(VctAxVctB)              SHIFT VCT 3 (Vct) 1 ( A) x
                         SHIFT VCT 3 (Vct) 2 ( B) =

• Farklı boyutlardaki vektörleri tanımlarsanız, yukarıdaki işlemde bir hata oluşur.

• Bir vektörün mutlak değerinin                      belirlenmesi
Bir vektörün mutlak değerini (büyüklüğünü) bulmak için aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.
• Örnek:Vektör C'nin mutlak değerinin belirlenmesi 
(Sonuç: 11.90965994)

(AbsVctC)              SHIFT Abs SHIFT VCT 3 (Vct) 3 ( C) =

• Örnek: A=(-1 0 1) ve B=(1 2 0) vektörleri tarafından oluşturulan açının büyüklüğünün ve A ve B'ye dik 
olan 1 vektörünün büyüklüğünün belirlenmesi. 
(Sonuç: 108.4349488°)

cos θ = (A.B)/IAI IBI             cos -1 (A.B)/ IAI IBI haline                               dönüşür,

A ve B'ye dik olan 1 vektörünün büyüklüğü: A X B / I A X B I



                                                                  13