Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 1. sayfa 1 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 2. sayfa 2 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 3. sayfa 3 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 4. sayfa 4 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 5. sayfa 5 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 6. sayfa 6 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 7. sayfa 7 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 8. sayfa 8 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 9. sayfa 9 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 10. sayfa 10 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 11. sayfa 11 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 12. sayfa 12 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 13. sayfa 13 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 14. sayfa 14 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 15. sayfa 15 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 16. sayfa 16 Casio Hesap Makinesi FX-82ES HESAP MAKİNESİ 17. sayfa 17


Casio FX-82ES HESAP MAKİNESİ Hesap Makinesi

                      CASIO Bilimsel Hesap Makinesi Kullanma Kılavuzu

SHIFT MAT 2 EDIT tuşlarına basınız ve daha sonra, düzenlemek istediğiniz matrisin elementlerini 
düzenlemek üzere bir ekran görüntülemek için matrisin ismini tanımlayınız.
• Matrislerin toplanması, çıkartılması ve Çarpılması
Matrisleri toplamak, çıkarmak ve çarpmak için aşağıda anlatılan işlemleri yapınız.
•   Örnek:Matris      A’yı=                 matris B=


 ile çarpmak için


(Matris A       3x2)                    SHIFT MAT 1 (Dim) 1 (A) 3 = 2 =
(Element girdisi)   1 = 2 = 4 = 0 (-) 2 = 5 = AC 
(Matris B 2x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 2 (B) 2 = 3 = 
(Element girdisi)
                (-) 1 = 0 = 3 = 2 (-) 4 = 1 = AC
(MatAxMatB) SHIFT MAT 3 (Mat) 1 (A) x 
                SHIFT MAT 3 (Mat) 2 (B) =

•  Boyutları birbirinden farklı matrisleri topladığınız yada çıkardığınız zaman, yada bir matrisi kolonu farklı 
olan başka bir matrisle çarptığınız zaman bir hata oluşur.

• Bir Matrisin Skaler Çarpımının       Hesaplanması
Bir matrisin skaler çarpımını (sabit çarpım) hesaplamak için aşağıda gösterilen işlemi yapınız.

Örnek:Matris C’nin     3                   ile                     çarpılması.

(Matris C 2x2)     SHIFT                MAT 1                      (Dim) 3 (C) 2 = 2 =
(Element girdisi)      2 = (-) 1 = (-) 5 = 3 = AC
(3xMatC)        3 x SHIFT MAT 3 (Mat) 3 (C) =

• Bir Matrisin Determinantının Bulunması
Bir kare matrisin determinantını belirlemek için aşağıda-ki işlemlerden yararlanabilirsiniz.
• Örnek: Matris A'nın determinantını bulmak için


Matris      A=                            (Sonuç=73)




(Matris A 3x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 1 (A) 3 = 3 =
(Element girdisi)    2 = (-) 1 = 6 = 5 = 0 = 1 =
(DetMatA)                  SHIFT MAT ► 1 (Det)
                    SHIFT MAT 3 (Mat) 1 (A) =

• Eğer kare olmayan bir matris tanımlanırsa yukarıdaki işlemler 
 hata ile sonuçlanır.

• Bir Matrisin Sırasının Değiştirilmesi
Bir matrisin sırasını değiştirmek istediğiniz zaman aşağıda 
anlatılan işlemlerden yararlanabilirsiniz.

•   Örnek:Matris        B’nin=                               sırasını değiştirmek için.





                       (Matris B 2x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 2 (B) 2 = 3 =
(Element girdisi)  5 = 7 = 4 = 8 = 9 = 3 = AC
(DetMatA)                  SHIFT MAT ► 2 (Trn)


                                                 11