Kullanım Kılavuzları
SHIFT MAT 3 (Mat) 2 (B) = • Bir matrisin tersine çevrilmesi Bir kare matrisi tersine çevirmek için aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz. • Örnek: Matris C'nin tersine çevrilmesi (Matris C 3x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 3 (C) 3 = 3 = (Element girdisi) (-) 3 = 6 = (-) 11 = 3 = (-) 4 = 6 = 4 = (-) 8 = 13 = AC (MatC-1) SHIFT MAT 3 (Mat) 3 (C) x2 = • Eğer tersi olmayan (determinant=0) yada kare olmayan bir matris tanımlanırsa yukarıdaki işlemler hata ile sonuçlanır. • Bir Matrisin Mutlak Değerinin Bulunması Bir matrisin mutlak değerini belirlemek için aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz. • Örnek:Bir önceki örnekte tersi alınarak oluşturulan matrisin mutlak değerini belirlemek için. (AbsMatAns) SHIFT Abs SHIFT MAT 3 (Mat) 4 (Ans) = Vektör Hesaplamaları VCT Bu bölümdeki işlemler, en fazla üç boyuta kadar olabilecek bir vektörün nasıl oluşturulabileceğini, vektörlerin nasıl toplanıp çıkartılıp çarpılacağını, bir vektörün skaler, iç ve dış çarpımına ve mutlak değerine nasıl ulaşılacağını anlatır. Bir kerede en fazla üç vektöre sahip olabilirsiniz. Vektör işlemleri yapmak istediğiniz zaman VCT İşlevine girmek için MODE tuşunu kullanın. VCT MODE MODE MODE 3 Vektör hesaplamaları yapmadan önce,bir yada daha fazla vektör oluşturmalısınız. • Hafızada bir kerede en fazla A,B ve C isimli üç vektörünüz olabilir. • Vektör işlemlerinin sonucu otomatik olarak VctAns hafızasına yüklenir.Daha sonraki vektör hesaplamaları içinVctAns hafızasındaki matrisleri kullanabilirsiniz. • Bir Vektörün Oluşturulması Bir vektör oluşturmak için, SHIFT VCT 1 (Dim) tuşlarına basın, bir vektör ismi (A,B ve C) belirleyin ve daha sonra vektörün boyutlarını belirleyin. Sonra, vektörün elementlerini oluşturan girdi değerlerini gösteren işaretleri takip ediniz. Vektörün ismi Vektörün boyutu Diğer elementleri gö- rüntülemek için tara- manız gereken yönü gösteren ok. Element Değeri