Kullanım Kılavuzları
CASIO Bilimsel Hesap Makinesi Kullanma Kılavuzu SHIFT MAT 2 EDIT tuşlarına basınız ve daha sonra, düzenlemek istediğiniz matrisin elementlerini düzenlemek üzere bir ekran görüntülemek için matrisin ismini tanımlayınız. • Matrislerin toplanması, çıkartılması ve Çarpılması Matrisleri toplamak, çıkarmak ve çarpmak için aşağıda anlatılan işlemleri yapınız. • Örnek:Matris A’yı= matris B= ile çarpmak için (Matris A 3x2) SHIFT MAT 1 (Dim) 1 (A) 3 = 2 = (Element girdisi) 1 = 2 = 4 = 0 (-) 2 = 5 = AC (Matris B 2x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 2 (B) 2 = 3 = (Element girdisi) (-) 1 = 0 = 3 = 2 (-) 4 = 1 = AC (MatAxMatB) SHIFT MAT 3 (Mat) 1 (A) x SHIFT MAT 3 (Mat) 2 (B) = • Boyutları birbirinden farklı matrisleri topladığınız yada çıkardığınız zaman, yada bir matrisi kolonu farklı olan başka bir matrisle çarptığınız zaman bir hata oluşur. • Bir Matrisin Skaler Çarpımının Hesaplanması Bir matrisin skaler çarpımını (sabit çarpım) hesaplamak için aşağıda gösterilen işlemi yapınız. Örnek:Matris C’nin 3 ile çarpılması. (Matris C 2x2) SHIFT MAT 1 (Dim) 3 (C) 2 = 2 = (Element girdisi) 2 = (-) 1 = (-) 5 = 3 = AC (3xMatC) 3 x SHIFT MAT 3 (Mat) 3 (C) = • Bir Matrisin Determinantının Bulunması Bir kare matrisin determinantını belirlemek için aşağıda-ki işlemlerden yararlanabilirsiniz. • Örnek: Matris A'nın determinantını bulmak için Matris A= (Sonuç=73) (Matris A 3x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 1 (A) 3 = 3 = (Element girdisi) 2 = (-) 1 = 6 = 5 = 0 = 1 = (DetMatA) SHIFT MAT ► 1 (Det) SHIFT MAT 3 (Mat) 1 (A) = • Eğer kare olmayan bir matris tanımlanırsa yukarıdaki işlemler hata ile sonuçlanır. • Bir Matrisin Sırasının Değiştirilmesi Bir matrisin sırasını değiştirmek istediğiniz zaman aşağıda anlatılan işlemlerden yararlanabilirsiniz. • Örnek:Matris B’nin= sırasını değiştirmek için. (Matris B 2x3) SHIFT MAT 1 (Dim) 2 (B) 2 = 3 = (Element girdisi) 5 = 7 = 4 = 8 = 9 = 3 = AC (DetMatA) SHIFT MAT ► 2 (Trn) 11