X ve Z Ayna üzerinde kavranan ve döndürülen i ş parçası taret
üzerindeki
Hareketleri takımlar, programdan aldığı komuta göre X ve Z yönünde
hareket
etmesiyle kesme işlemi yapılır.
EKSENLERİN KONTROLLERİ VE YÖNLERİ
İ ş parçasının Programlama için i ş parçasının sıfırı belirlenmesi gerekir. Bu
i
sıfır noktası parçasının sıfır noktası, programlama ve kesme işleminin
ba şlangıçta
bir referans noktası olarak alınır.
X ekseni İ ş parçasının radyal (capsal yöndeki boyutları X komutuyla
tanımlanır ve fener mili merkez doğrusu X0 olarak alınır.
Z ekseni İ ş parçasının uzunluğundaki boyutlar Z komutu ile tanımlanır
ve i
parçasının pürüzsüz alın yüzeyi Z0 olarak alınır.
KOORDİNAT KOMUTLARI
Bir takım bir noktadan diğer bir noktaya hareket ettirildiği zaman iki komut
metodu seçilir.
a- Gerçek komut Gidilecek nokta, i ş parçası sıfır noktası (X0, Z0) referans
alınarak X
ve Z komutları ile verilir.
1’den X 200 Z 10.0;
2’ye X 100 Z- 5.0;
b-Artımlı komut İlk nokta gerçek komutla belirtilir. Bundan sonraki nokta
artımlı
uzaklık miktarı ve yönü olarak belirlenir.Bu durumda U ve
W adres