Kullanım Kılavuzları
X ve Z Ayna üzerinde kavranan ve döndürülen i ş parçası taret üzerindeki Hareketleri takımlar, programdan aldığı komuta göre X ve Z yönünde hareket etmesiyle kesme işlemi yapılır. EKSENLERİN KONTROLLERİ VE YÖNLERİ İ ş parçasının Programlama için i ş parçasının sıfırı belirlenmesi gerekir. Bu i sıfır noktası parçasının sıfır noktası, programlama ve kesme işleminin ba şlangıçta bir referans noktası olarak alınır. X ekseni İ ş parçasının radyal (capsal yöndeki boyutları X komutuyla tanımlanır ve fener mili merkez doğrusu X0 olarak alınır. Z ekseni İ ş parçasının uzunluğundaki boyutlar Z komutu ile tanımlanır ve i parçasının pürüzsüz alın yüzeyi Z0 olarak alınır. KOORDİNAT KOMUTLARI Bir takım bir noktadan diğer bir noktaya hareket ettirildiği zaman iki komut metodu seçilir. a- Gerçek komut Gidilecek nokta, i ş parçası sıfır noktası (X0, Z0) referans alınarak X ve Z komutları ile verilir. 1’den X 200 Z 10.0; 2’ye X 100 Z- 5.0; b-Artımlı komut İlk nokta gerçek komutla belirtilir. Bundan sonraki nokta artımlı uzaklık miktarı ve yönü olarak belirlenir.Bu durumda U ve W adres