Kullanım Kılavuzları
Bit Lojik Komutları Kontaklar Standart Kontaklar Normalde Açık Kontak komutu (LD, A ve O) ve Normalde Kapalı Kontak komutu (LDN, AN, ON), ilgili değeri hafızadan veya eğer veri tipi I veya Q ise çıkış veya giriş kütüğünden elde eder. Normalde Açık Kontak, eğer bit 1 ise kapalıdır (akım geçirir) ve Normalde Kapalı Kontak eğer bit 0 ise kapalıdır (akım geçirir). FBD’de, AND ve OR lojik kapılarına 32’ye kadar giriş bağlanabilir. STL’de, Normalde Açık komutu, ilgili bitle lojik yığının birinci bitini yükler, AND’ler veya OR’lar; Normalde Kapalı komutu bit değerinin DEĞİLİ (tersi) ile lojik yığının tepesini yükler, AND’ler veya OR’lar. Anında Kontaklar Anında (immediate) kontak, S7–200 tarama süresine bağımlı değildir; güncellemeyi anında yapar. Anında Normalde Açık (LDI, AI ve OI) ve Anında Normalde Kapalı kontak komutları (LDNI, ANI ve ONI), komut işlendiği vakit fiziksel girişi okur ve kullanır, ancak giriş kütüğünü (PII) güncellemez. Anında Normalde Açık kontak, eğer fiziksel giriş 1 ise kapalıdır (akım geçirir) ve Anında Normalde Kapalı kontak eğer fiziksel giriş 0 ise kapalıdır (akım geçirir). STL’de, Anında Normalde Açık komutu, ilgili girişle lojik yığının birinci bitini yükler, AND’ler veya OR’lar; Anında Normalde Kapalı Kontak komutu giriş değerinin DEĞİLİ (tersi) ile lojik yığının tepesini yükler, AND’ler veya OR’lar. NOT Komutu Not (Değilleme) komutu (NOT) enerji akışının yönünü lojik olarak değiller, yani lojik yığının birinci biti 0 ise 1, 1 ise 0 yapar. Pozitif Geçiş (Yükselen Kenar) ve Negatif Geçiş (Düşen Kenar) Komutları Pozitif Geçiş (yükselen kenar) komutu (EU), her 0’dan 1’e dönüşümde sadece bir tarama için enerji akışına izin verir. Negatif Geçiş (düşen kenar) komutu (ED), her 1’den 0’a dönüşümde sadece bir tarama için enerji akışına izin verir. Yükselen Kenar komutu için, 0’dan 1’e dönüşümün yakalanması halinde lojik yığının ilk biti 1 yapılır, aksi taktirde 0. Düşen Kenar komutu için, 1’den 0’a dönüşümün yakalanması halinde lojik yığının ilk biti 1 yapılır, aksi taktirde 0. Run–time edit modu için (programınızda RUN konumunda düzeltme yaparken), yükselen ve düşen kenar komutları için bir değişken girmelisiniz. RUN konumunda düzeltme ile ilgili detaylı bilgi için Bölüm 5’e bakınız. Tablo 6–3 Bit Lojik Giriş Komutları için Geçerli Operandlar Giriş/Çıkış Veri Tipi Operandlar Bit BOOL I, Q, V, M, SM, S, T, C, L, Enerji Akışı Bit (anlık) BOOL I Bilgi Notu Yükselen ve düşen kenar komutları 0’dan 1’e veya 1’den 0’a dönüşüm gerektirdikleri için, ilk taramada yükselen veya düşen kenar durumunu saptayamazsınız. İlk taramada, S7–200 bu komutlarla ilgili bitleri dahili olarak set eder. Bu bit için tanımlanan dönüşümler sonraki taramalarda izlenebilir. 66