• D değişkenini elde etmek için önce ALPHA sonra da [ D° M
‘S ] tuşuna basınız
• HEX modunda iken D onlatılı taban sayısını girmek için
Bu tuşa basınız.
d/c h
ab/c Kesirli Sayılar/h Sabit Sayısı Tuşu
• Kesirli ve karmaşık sayıları girmek için bu tuşa basınız
Örnek : 12/27 → 12 a b/c 27
5 3/4 → 5 a b/c 3 a b/c 4
• Formülü giriniz ve EXE tuşuna basınız: Eğer hesaplamanın
sonucu kesirli bir sayı ise,kesir ile ondalık sayı arasında
dönüşüm yapmak için a b/c tuşuna basınız
• Formülü giriniz ve EXE tuşuna ; basınız Eğer hesaplamanın
sonucu karmaşık bir sayı ise, kesir ile karmaşık sayı
arasında dönüşüm yapmak için önce SHIFT sonrada a b/c
tuşuna basınız.
• h (Plank’s sabit sayısı) sabit sayısını elde etmek için önce
ALPHA sonra da a b/c tuşuna basınız.
RANDOM Ө
(-) Negatif/Rasgele/Ө Değişkeni tuşu
• (-) tuşuna basınız ve negatif değerini elde etmek istediğiniz
sayıyı giriniz.
• SHIFT tuşuna basınız ve 0.000 ile 0.999 arasında bir
sayı giriniz ve rasgele sayılar üretmek için (-) tuşuna
basınız
• Ө değişkenini elde etmek için önce ALPHA sonra da (-)
tuşuna basınız
® xy
[.] Ondalık Nokta/Koordinat Dönüşümü / Kolon tuşu
• Ondalık noktayı girmek için [.] tuşuna basınız.
• Kutupsal koordinatı [ r.Ө ] dikdörtgensel koordinata [ x . y]
dönüştürmek için önce SHIFT sonra da [ . ] tuşuna basınız
• Kolon girmek için sırasıyla önce ALPHA sonra da [ .]
tuşuna basınız, daha sonra kolonun solunda tekrar süresini
gösteren bir numara giriniz.
NEG O