Kullanım Kılavuzları
CASIO Bilimsel Hesap Makinesi Kullanma Kılavuzu 5+5 6+6 Çoklu-ifade: 4+4:5+5:6+6 ▲ ve ▼ tuşlarını kullanarak 4+4 ifadesini görüntüleyiniz. SHIFT ▲ (COPY) tuşlarına basınız. • Ayrıca ekrandaki ifadeleri düzenleyebilir ve diğer çoklu-ifade işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. Çoklu ifadeleri kullanma hakkında daha fazla bilgi için, ayrı bir kullanma kılavuzunda bulunan "Çoklu ifade" bölümüne bakınız. • Sadece tekrar görüntüleme hafızasında, halihazırda görüntülenen ifadeden son görüntülenen ifadeye kadar olan ifadeler kopyalanır. Görüntülenen ifadeden önceki herhangi bir ifade kopyalanmaz. • CALC(hesap makinesi)Hafızası COMP CMPLX • CALC hafızası, farklı değerler kullanarak, gerçekleştirmek istediğiniz matematiksel bir ifadeyi geçici olarak yüklemenizi sağlar. Bir ifadeyi bir kere yüklediğiniz zaman, onu tekrar görüntüleyebilir, değişkenleri için değerler girebilir ve bir sonucu çabuk ve kolayca hesaplayabilirsiniz. • En fazla 79 basamaklı bir matematik ifadesini yükleyebilirsiniz. CALC hafızası sadece COMP ve CMPLX işlevinde kullanılabilir. • Değişken girdi ekranı halihazırda değişkenlere ayrılan değerleri gösterir. • Örnek :Y=X2+3X-12 ifadesinde X=7 (sonuç:58) ve X=8 (sonuç:76) için sonucu hesaplayınız. (fonksiyonu girin.) ALPHA Y ALPHA = X X2 + 3 ALPHA X - 12 (İfadeyi yükleyin.) CALC (X işareti için 7’yi girin.) 7 = (Y işareti için 8’i girin.) CALC 8 = • Başka bir işleme başladığınız zaman, işlev değiştirdiğiniz zaman yada hesap makinesini kapattığınız zaman yüklediğiniz ifade silinir. SOLVE(ÇÖZME) FONKSİYONU SOLVE (ÇÖZME) fonksiyonu, herhangi bir ifadeyi, basitleştirmeden yada çevirmeye ihtiyaç duymadan, istediğiniz bir değişken değerini kullanarak çözmenizi sağlar. • Örnek: A ilk hızıyla yukarı doğru atıldığında B yüksekliğine ulaşan bir nesnenin aldığı zaman C olsun. B=14 metrelik bir yükseklik ve C=2 saniye için ilk hız A’yı hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanınız. Yer çekimi D=9.8m/s2 (Sonuç: A=16.8) B=AC- 1/2DC2 ALPHA B ALPHA = ALPHA A X ALPHA C - ( 1 ÷ 2 ) X ALPHA D X ALPHA C X 2 SHIFT SOLVE (B?) 14 = (A?) ▼ (C?) 2 = (D?) 9 . 8 = ▲ ▲ (A?) SHIFT SOLVE • SOLVE fonksiyonu Newtonun metoduna dayanan yaklaşık değerleri bulur ki buda hatanın olabileceği anlamına gelir. Kesin ifadeler yada ilk değerler sonucun yaklaşık değerleri olmadan yanlış hesaplanabilir. • Eğer bir ifade eşittir işareti içermiyorsa, SOLVE fonksiyonu ifadenin sıfıra eşit olduğundaki çözümünü bulur. Bilimsel Fonksiyon Hesaplamaları COMP Temel aritmetik hesaplamalar yapmak istediğiniz zaman COMP işlevine girmek için MODE tuşunu kullanınız. 5