Kullanım Kılavuzları
yx Birinci değer üssü ikinci değeri hesaplamak için değerler arasında tıklayın. Örneğin, 34’ü hesaplamak için şunu girin: 3 yx 4 = Bunun sonucu 81 olacaktır. x! Bir değerin faktöriyelini hesaplar. √ Bir değerin karekökünü hesaplar. x√y y’nin x. dereceden kökünü bulmak için değerler arasında tıklayın.Örneğin, 4√81 işlemini yapmak için şunu girin: 81 x√y 4 = Bunun sonucu 3 olacaktır. log Bir değerin 10 tabanına göre logaritmasını hesaplar. sin Bir değerin sinüsünü hesaplar. sin-1 Bir değerin ark sinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) cos Bir değerin kosinüsünü hesaplar. cos-1 Bir değerin ark kosinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) tan Bir değerin tanjantını hesaplar. tan-1 Bir değerin ark tanjantını hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) ln Bir değerin doğal logaritmasını hesaplar. log2 İki tabanına göre logaritmasını hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur. sinh Bir değerin hiperbolik sinüsünü hesaplar. sinh-1 Bir değerin ters hiperbolik sinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) cosh Bir değerin hiperbolik kosinüsünü hesaplar. cosh-1 Bir değerin ters hiperbolik kosinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) tanh Bir değerin hiperbolik tanjantını hesaplar. tanh-1 Bir değerin ters hiperbolik tanjantını hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) ex Sabit "e" sayısı (2.718281828459045...) üssü girdiğiniz değeri hesaplamak için değeri girdikten sonra bu düğmeye dokunun. 2x 2 üssü görüntülenen değeri hesaplar. Örneğin, 10 2x = 1024. (2nd düğmesi tıklandığında geçerli olur.) Rad Trigonometrik fonksiyonları radyan cinsinden ifade edecek şekilde modu değiştirir. Deg Trigonometrik fonksiyonları derece cinsinden ifade edecek şekilde modu değiştirir. π π (3.141592653589793...) sayısının değerini girer. EE O an görüntülenen değer ile 10 üssü girdiğiniz bir sonraki değeri çarpan bir işleç. Rand 0 ve 1 arasında rastgele bir sayı döndürür. 96 Bölüm 7 Daha Fazla Uygulama