yx Birinci değer üssü ikinci değeri hesaplamak için değerler arasında tıklayın. Örneğin, 3
ve 4 ile işlem yapmak için şunu girin:
3 yx 4 =
Sonuç 81 olacaktır.
x! Bir değerin faktöriyelini bulur.
√ Bir değerin karekökünü bulur.
x√y y'nin x. dereceden kökünü bulmak için değerler arasında tıklayın. Örneğin, 4√81
değerini hesaplamak için şunu girin:
81 x√y 4 =
Sonuç 3 olacaktır.
log Bir değerin, 10 tabanına göre logaritmasını verir.
sin Bir değerin sinüsünü hesaplar.
sin-1 Bir değerin ark sinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerlidir.)
cos Bir değerin kosinüsünü hesaplar.
cos-1 Bir değerin ark kosinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerlidir.)
tan Bir değerin tanjantını hesaplar.
tan-1 Bir değerin ark tanjantını hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerlidir.)
ln Bir değerin doğal logaritmasını hesaplar.
log2 2 tabanına göre logaritmasını hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerlidir.)
sinh Bir değerin hiperbolik sinüsünü hesaplar.
sinh-1 Bir değerin ters hiperbolik sinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerlidir.)
cosh Bir değerin hiperbolik kosinüsünü hesaplar.
cosh-1 Bir değerin ters hiperbolik kosinüsünü hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında
geçerlidir.)
tanh Bir değerin hiperbolik tanjantını hesaplar.
tanh-1 Bir değerin ters hiperbolik tanjantını hesaplar. (2nd düğmesi tıklandığında geçerlidir.)
ex Değeri girdikten sonra bu düğmeye dokunarak, "e" sabiti (2,718281828459045...) üssü
girdiğiniz değeri hesaplayabilirsiniz.
2x 2 üssü gösterilen değeri hesaplar. Örneğin, 10 2x = 1024 sonucunu verir. (2nd düğmesi
tıklandığında geçerlidir.)
Rad Trigonometrik fonksiyonları radyan cinsinden ifade edecek şekilde modu değiştirir.
Deg Trigonometrik fonksiyonları derece cinsinden ifade edecek şekilde modu değiştirir.
π π değerini (3,141592653589793...) girer.
EE O an görüntülenmekte olan değer ile 10 üssü girdiğiniz bir sonraki değeri çarpan bir
işleç.
Rand 0 ile 1 arasında rasgele bir sayı döndürür.
104 Bölüm 7 Diğer Uygulamalar